راهنمای خرید دستکش ضد برش: کار با لوازم برش‌کاری و ابزار تیز، همواره با خطرات بزرگ و کوچکی همراه است. مهم نیست شما تا چه حد در کار با این ابزار ماهر بوده یا چه میزان تجربه را در کار با ابزار تیز در زندگی خود داشته‌اید، خطر کار با ابزار برش، تنها در صورت استفاده صحیح از لوازم و همراه داشتن وسایل ایمنی دفع خواهد شد. یکی از بهترین لوازمی که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها، کار با ابزار برش را برای خود ایمن کنیم، دستکش ضد برش خواهد بود. اگر قصد دارید تا درباره دستکش‌های محافظ اطلاعاتی به دست آورده و راهنمای خرید دستکش ضد برش را مطالعه نمایید، ادامه این مقاله را از دست نداده و آن را به صورت کامل مطالعه نمایید.

انواع دستکش ضد برش

دستکش‌های ضد برش، به دستکش‌های عموما فلزی و توری شکل گفته می‌شود که در برابر ضربات و برخورد چاقو با آن، پاره نشده و از دست شما در هنگام کار با این لوازم، محافظت می‌کند. این دستکش‌ها عموما از جنس فولاد ساخته می‌شوند اما انواع لاتکس، چرم و کتان آن نیز در بازار موجود هستند. این دستکش‌ها در برندها و استانداردهای مختلفی تولید می‌شوند و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و استفاده‌ای که قرار است از دستکش داشته باشید، نسبت به انتخاب بهترین نوع، اقدام کنید. در ادامه به بررسی برخی از انواع دستکش‌های ضد برش می‌پردازیم.

دستکش کولار

دستکش‌های کولار یکی از محبوب‌ترین لوازم ایمنی در هنگام کار با بازار نوک تیز و برنده به شمار می‌آیند. کولار نوعی الیاف مصنوعی است که استفاده از آن به دلیل مقاومت عالی در برابر برش، بسیار رایج است. این تنها دلیل استفاده از دستکش‌های کولار محسوب نمی‌شود و سبکی این دستکش‌ها در هنگام استفاده نیز، یکی از دلایل اصلی این محبوبیت خواهد بود. کولار در مقایسه با فولاد، مقاومتی پنج برابری را خواهد داشت. شما می‌توانید از دستکش‌های ضد برش کولار در صنایع شیشه‌بری و جابه‌جایی آن، صنایع غذایی و آشپزخانه‌های مختلف استفاده کنید. نکته مثبت استفاده از این دستکش‌ها، این است که شما می‌توانید در دمای بالا نیز به خوبی از این لوازم استفاده کرده و به وسیله آن، امنیت خود را تامین نمایید.

دستکش Spectra

دستکش‌های اسپکترا نوع خاصی از دستکش‌های ضد برش هستند که در تولید آن‌ها، از فیبر خاصی به نام اسپکترا استفاده شده است. همانطور که در بخش قبلی گفته شد و متوجه مقاومت دستکش‌های کولار در دمای بالا شدیم، باید بدانیم که دستکش‌های اسپکترا نیز می‌توانند در محیط‌های مرطوب به وظیفه خود عمل کرده و از دستان شما به خوبی محافظت نمایند. فیبر استفاده شده در این دستکش‌ها از نوعی فیبر پلی اتیلن استفاده شده که با وزن مولکولی بالای خود، از عبور اشیا تیز و برنده به خوبی جلوگیری می‌کند. استحکام این فیبر در مواقع مورد نیاز، پانزده برابر بیشتر از فولاد خواهد بود.

انواع دستکش ضد برش

دستکش Dyneema

 این نوع از دستکش‌های ضد برش نیز به مانند دستکش‌های اسپکترا، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و وزن مولکولی زیادی دارند. الیاف استفاده شده در این دستکش چند رشته‌ای و به صورت در هم تنیده هستند. شکل ظاهری این الیاف، باعث جلوگیری از عبور چاقو یا هرگونه ابزار تیز شده و از پارگی دستکش جلوگیری می‌کند. از این دستکش‌ها عموما در خرد کردن میوه، آشپزی و امور آشپزخانه استفاده می‌شود.

دستکش توری فلزی

 در ساخت این دستکش‌ها از مواد مشبک فولادی استفاده می‌شود. این دستکش‌ها عموما به صورت ضد زنگ طراحی شده و در برابر هرگونه برش و سوراخ شدن مقاومت هستند.

چرا باید از دستکش‌های مقاوم در برابر برش استفاده کنید؟

انواع دستکش ضد برش

دستکش‌های مقاوم در برابر برش، می‌توانند ریسک بروز هرگونه خطر بریدگی را تا حد زیادی کاهش دهند. استفاده از دستکش‌های محافظ، در شرایط کاری خطرناک یکی از واجبات محسوب می‌شود و شما باید بدون در نظر گرفتن کم‌خطر یا پرخطر بودن کار، نسبت به پوشیدن آن‌ها هوشیار باشید.
بهتر است تا نوع دستکش خود را بر اساس محیط کاری و ابزار کار انتخاب نمایید. اگر در محیط‌های پرخطر مشغول به کار هستید و از ابزار و لوازمی استفاده می‌کنید که امکان بروز حادثه در آن‌ها زیاد است، بهتر است تا از دستکش‌های باکیفیت‌تری استفاده نمایید تا امنیت دستان و حتی جان خود را، بدون هیچگونه تردیدی حفظ نمایید. استفاده از ابزار ایمنی و دستکش‌های ضد برش، علاوه بر محافظ جانی، باعث سریع‌تر شدن روند کاری شما نیز خواهد شد و با جلوگیری از بروز حوادث، امکان عقب افتادن یا حتی تعطیلی پروژه شما را از بین خواهد برد.

راهنمایی و نکات مورد نظر در انتخاب و خرید دستکش ضد برش

بهتر است تا قبل از هرگونه اقدام، راهنمای خرید دستکش ضد برش را از منابع مختلف مطالعه کرده و نسبت به خرید خود، اطمینان کامل خاصل کنیم. بدون شک مهم‌ترین مسئله در خرید دستکش ضد برش، امنیت و کیفیت دستکش خواهد بود. استفاده از دستکش‌های نامرغوب هیچ کمکی به ما نخواهند کرد و در برخی از موارد، حتی ممکن است احتمال بروز مشکل را به طرز فزاینده‌ای افزایش دهند. راحتی و آسان بودن استفاده، امری مهم در انتخاب دستکش‌های ضد برش به شمار می‌آیند. دستکش‌های مرغوب طراحی ارگونومیکی دارند که می‌توانند به شما در استفاده از انواع وسایل برش کمک کرده و از سر خوردن ابزار در دستان شما، جلوگیری می‌کنند.

چگونه سایز مناسب دستکش ضد برش را انتخاب کنیم؟

انتخاب سایز مناسب برای دستکش ضد برش نکته‌ای مهم و بسیار حیاتی به شمار می‌رود. اگر سایز دستکش شما برای دستانتان بزرگ باشد، احتمال بروز حادثه افزایش پیدا کرده و ممکن است جان شما را به خطر اندازد. سایز بزرگ در دستکش‌ها ممکن است نگه داشتن ابزار را برای شما تبدیل به امری دشوار کرده و شما را حین کار، آزار دهد. برندهای مختلف تولید کننده دستکش ضد برش، از استانداردها و نمودارهای مختلفی برای تعیین سایز دستکش استفاده می‌کنند و شما باید قبل از خرید، نسبت به سایز دستکش مورد نظر خود اطمینان کامل را حاصل کنید.

دستکش ضد برش

دستکش ضد برش را از کجا بخریم؟

دستکش‌های ضد برش لوازمی حیاتی در امور کارهای صنعتی هستند و خرید آن‌ها، بخش مهمی از پروسه تامین امنیت را شامل خواهد شد. انتخاب فروشگاه معتبر و مناسب برای خرید دستکش، به شما اطمینان خاطر خاصی درباره کیفیت آن خواهد داد. اگر نمی‌دانید که کدام فروشگاه برای خرید دستکش بهترین فروشگاه خواهد بود و انتخاب آن، برای شما امری مهم و کلیدی به شمار می‌رود، بهتر است تا سایز جی اس اف هیدرولیک را مطالعه کرده و انواع لوازم ایمنی این سایت را برای خرید خود، در لیست قرار دهید. شما می‌توانید با خرید لوازم ایمنی معتبر، کار با انواع ابزار آلات صنعتی را بدون هرگونه ترس و مشکل برای خود ممکن نمایید.

سخن نهایی

در انت‌ها می‌توانیم از دانشی که درباره دستکش توری فلزی جمع‌آوری کرده‌ایم، استفاده کرده و بهترین نوع دستکش را برای خود خریداری کنیم. خرید دستکش ضد برش یک خرید معمولی نیست و شما برای انجام آن باید اطلاعات کاملی درباره نحوه کار خود، ابزار مورد استفاده و مارک‌های مختلف دستکش‌ها داشته باشید. توجه داشته باشید که انتخاب دستکش مناسب، تنها نیمی از راه خواهد بود و شما برای انتخاب دستکش ضد برش مناسب، از درگاه و فروشگاه معتبری اقدام به خریداری نمایید. جی اس اف هیدرولیک یکی از بهترین فروشگاه‌های موجود برای خرید ابزارآلات صنعتی و لوازم ایمنی به شمار می‌رود. شما می‌توانید با مراجعه به این سایت، انواع مختلف دستکش‌های ضد برش را با یکدیگر مقایسه کرده و اطلاعات بیشتری درباره هرکدام به دست آورید.

تاریخ انتشار 1401/11/17

دیدگاهتان را بنویسید