کمپرسور باد پنوماتیک

با یک مشاوره رایگان بهترین را انتخاب کنید!

پنوماتیک طیف وسیعی از ابزارها و تجهیزات را تغذیه می‌کند و در بسیاری از موارد سیم برق را با شیلنگ هوا جایگزین می‌کند. از آن‌جایی که نیروی پنوماتیک ذاتاً ایمن است، تعدادی از صنایع بدون آن نمی‌توانند کار کنند. در قلب همه سیستم‌های پنوماتیکی یک کمپرسور باد پنوماتیک وجود دارد که هوا یا گاز را به نیروی سیال جنبشی تبدیل می‌کند. کمپرسورها جریان هوا را برای تمام تجهیزات یک سیستم تامین می‌کنند، این دستگاه را ممکن است تحت عنوان پمپ باد پنوماتیک، مخزن باد پنوماتیک و یا کمپرسور پنوماتیک هم بشناسید.

کمپرسور باد پنوماتیک

انواع کمپرسور های پنوماتیک با توجه به ویژگی هایی که دارند برای امور مختلف مورد استفاده قرار میگیرند، یکی از شناخته شده ترین مدل های مخزن باد پنوماتیک، کمپرسور باد پنوماتیک خودرو است که برای اسپورت کردن ماشین ها به کار میرود، در ادامه بررسی انواع پمپ باد های پنوماتیک در مورد این مدل کمپرسور بیشتر صحبت خواهیم کرد.

کمپرسورهای هوا در دو فاز کار می‌کنند که این دو فاز عبارت‌اند از عملیات فشرده سازی و عملیات رهاسازی. دو نوع کمپرسور وجود دارد، جابجایی مثبت و دینامیک (که گریز از مرکز نیز نامیده می‌شود). سرعتی که یک کمپرسور می‌تواند حجمی از هوا را با آن وارد کند بر حسب فوت مکعب در دقیقه (cfm) ذکر می‌شود. از آن‌جایی که فشار اتمسفر در سرعت حرکت هوا به داخل سیلندر نقش دارد، cfm با فشار اتمسفر متفاوت خواهد بود، همچنین با دما و رطوبت هوا تغییر می‌کند.

کمپرسور باد پنوماتیک

کمپرسورها از یک موتور الکتریکی یا بنزینی، کمپرسور و مخزن ذخیره سازی تشکیل شده است، یک کمپرسور باد پنوماتیک برای تأمین فشار هوا برای عملکرد ابزارهای هوا، تأمین هوا برای باد کردن لاستیک‌ها و اسباب بازی‌های پر از هوا و همچنین برای ابزارهای نقاشی برقی استفاده می‌شود. کمپرسور پنوماتیک معمولی از یک گیج حساس به فشار برای خاموش کردن موتور کمپرسور زمانی که فشار هوای مورد نظر در داخل مخزن فشار رسیده است، استفاده می کند. این کلید هنگام کارکرد صحیح از انفجار تصادفی به دلیل فشار بیش از حد جلوگیری می‌کند.

📑 دانلود کاتالوگ 👈🏻📥 کمپرسور باد پنوماتیک 📄

انواع کمپرسور باد پنوماتیک

همان گونه که می‌دانید کمپرسورهای مورد استفاده در سیستم های پنوماتیک در انواع مختلفی تولید می‌شوند و از مشخصات فنی و قابلیت‌های متفاوتی هم برخوردارند به همین دلیل در مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند که در ادامه به بررسی انواع پمپ باد های پنوماتیک خواهیم پرداخت : 

کمپرسور باد گریز از مرکز

در این نوع کمپرسور باد با استفاده از یک پروانه یا دیسک چرخشی که داخل محفظه است، گاز را به لبه پروانه هدایت می‌کند و در نهایت سرعت گاز را افزایش می‌دهد. معمولا در پالایشگاه‌های نفتی، کارخانه‌های پتروشیمی، کارخانه‌های شیمیایی و … کاربرد دارند.

کمپرسور باد گریز از مرکز

کمپرسور باد جریان مختلط

این نوع کمپرسور علاوه بر سرعت شعاعی که در کمپرسورهای گریز از مرکز دیده می‌شود، دارای سرعت محوری در خروجی از روتور هم برخوردار است. از دیفیوزر در جهت تبدیل جریان مختلط به جهت محوری استفاده می‌شود، که قطر آن در این دستگاه کمتر از دستگاه‌هایی با جریان شعاعی است.

کمپرسور باد جریان مختلط

کمپرسور باد جریان محوری

در این مدل کمپرسورها به منظور فشرده سازی جریان گاز از نوعی تیغه چرخان فن استفاده می‌شود. تیغه‌های ثابتی که به بدنه دستگاه متصل اند بعد از هر پره متحرک، جریان را روی مجموعه‌ی بعدی پره‌های متحرک هدایت می‌نمایند.

کمپرسور باد جریان محوری

کمپرسور پنوماتیک خودرو

در واقع کمپرسور باد خودرو نوعی سیستم است که به عنوان کف خوابی خودرو می‌شناسند. کف خوابی خودرو از گذشته تاکنون یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین طرح‌هایی است که بسیاری از افراد خودروی خود را بدین شکل در می‌آورند.

این دستگاه با استفاده از آزاد سازی هوای فشرده، نیروی الکتریکی را تبدیل به نیروی حرکتی می‌کند، این هوا غیر سمی و کاملا معمولی می‌باشد. این سیستم اغلب در صندوق عقب قرار می‌گیرد و یکی از مهم‌ترین مزایای سیستم کمپرسور باد پنوماتیک در خودروها، تنظیم حالات مختلف خودرو می‌باشد. همچنین این سیستم به شما کمک می‌کند تا رانندگی نرم‌تر و راحت‌تری را تجربه کند.

کمپرسور پنوماتیک خودرو

مزیت کمپرسور باد پنوماتیک

انتقال هوا در پمپ باد بسیار مهم است و با استفاده از خط لوله می‌توان هوای فشرده را به مسیرهای دور منتقل کنند.

فشرده‌سازی حجم هوای کم با کمپرسور پرده‌ای

این دستگاه در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرندکه یکی از مدل‌های آن که بیشترین کاربرد را در کوره ریخته‌گری یا معادن دارد، کمپرسور باد پرده‌ای است. زمانی از این کمپرسور استفاده می‌شود که برای تامین هوای فشرده شده به نیروی کمتری نیاز دارد. کاربرد این کمپرسور بیشتر برای راه اندازی دستگاه‌های کوچک است که قیمت کمپرسور باد پنوماتیک نسبت به آن کمتر است.

نمودار کمپرسور باد پنوماتیک

فشرده‌سازی هوا در پمپ بادهای خشک و روغنی

کمپرسور خشک برای دستگاه‌های مواد غذایی کاربرد دارد که استفاده از آن محدودیت‌هایی دارد. یعنی به دلیل‌عدم وجود روغن سریع‌تر فرسوده می‌شود. پمپ‌های خشکی که روغن ندارند سریع‌تر از مدل‌های روغنی فرسوده می‌شوند.

خنک کننده کمپرسور باد

این خنک‌کننده بر کمپرسورهای باد پنوماتیک تاثیر مستقیمی دارد چرا که برای تامین هوای فشرده به انرژی زیادی احتیاج دارد. از آنجایی که انرژی زیادی برای تامین هوای فشرده در کمپرسور باد مصرف می‌شود در نهایت خنک‌کننده انتهایی دستگاه به راحتی منجر به کاهش استهلاک موتور می‌شود.

کاربرد انواع کمپرسور باد

کمپرسور باد پنوماتیک تجهیزات بسیار پرکاربردی هستند که در مشاغل و صنایع بسیار مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حقیقت کارگاه‌های و کارخانه‌های بزرگ صنعتی از کمپرسورهای مدل اسکرو استفاده می‌کنند چرا که می‌توانند قدرت فشرده‌سازی هوا را تا حجم حدود ۲۰۰ متر مکعب را دارد. نام دیگر این کمپرسورها کمپرسور روتور است که البته یکی دیگر از این کمپرسورها توربینی است که حجمی بیشتر از حجمی بیشتر از ۱۰۰ متر مربع را به خوبی فشرده‌سازی می‌کند. البته مدل‌های دیگر کمپرسورها بیشتر برای ابزارها و سیستم‌های خانگی کاربرد دارد که البته قدرت کمتری به کمپرسورهای توربینی و اسکرو دارد.  

قیمت کمپرسور باد پنوماتیک

قیمت مخزن باد باد پنوماتیک بر اساس پارامترهایی از جمله نوع کمپرسور بادی، نوع موتور، شرکت سازنده یا همان برند، قابلیت‌های دستگاه، حجم و… تعیین می‌شود.

در واقع هزینه این کمپرسور با توجه به قابلیت بالایی که دارد، مقرون به صرفه می‌باشد. عدم وجود کمپرسور در برخی از کارخانه‌های صنعتی، هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه‌ها را کاهش می‌دهد. به همین دلیل بهتر است با خرید کمپرسور باد در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. 

قیمت کمپرسور باد پنوماتیک

به عبارت ساده‌تر با توجه پیچیدگی‌های خاصی که دارد اما هزینه تولید آن کم است که از این مورد به عنوان یک مزیت یاد می‌شود. در بسیاری از موارد زمانی که یک دستگاه صنعتی خریداری می‌شود، برای نگهداری آن لازم است که به صورت ماهانه آن را سرویس کرد و یا این که قطعات آن را تعویض کرد، که در این صورت هزینه‌های زیادی صرف می‌شود؛ اما در مقابل با خریداری کمپرسور بادی به نگهداری خاصی احتیاج نیست بنابراین هزینه نگهداری پایینی دارد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

 جی اس اف هیدرولیک عرضه کننده انواع تجهیزات هیدرولیک با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت در لاله زار تهران 

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

دو عامل مهم در تعیین قیمت کمپرسور  پنوماتیک

سرعت و حرارت دو عامل مهم در تعیین قیمت کمپرسور هستند به صورتی که افزایش یا کاهش دمای محیط بر فعالیت دستگاه تاثیر ندارد؛ اما هوای فشرده از طریق این مدل کمپرسورها در دماهای مختلف تامین می‌شود. قبل از خرید دستگاه بهتر است نیازهای دستگاه اندازه‌گیری شود.

دو عامل مهم در تعیین قیمت کمپرسور  پنوماتیک

سرعت فشرده‌سازی دستگاه عاملی مهم در تعیین قیمت آن است. قدرت بالا و سیلندر پنوماتیک باعث استفاده راحت از این دستگاه شده، با استفاده از کمپرسور باد می‌توانید که نیروی مصرفی دستگاه و حتی میزان سرعت آن را بر حسب نیاز تنظیم کنید.

🔥🔥🔥از تخفیفات استثنایی برخورد دار شوید ◀️ شیر برقی پنوماتیک 🔥🔥🔥

     

روش کار کمپرسور باد پنوماتیک    

خرید کمپرسور باد پنوماتیک

به منظور خرید کمپرسور باد پنوماتیک لازم است که اطلاعات کافی راجع به آن داشته باشید و حتما اطلاعات کافی راجع به مشخصات فنی، نوع عملکرد داشته باشید؛ تا در نهایت انتخاب شما به درستی انجام شود. در خرید این دستگاه حتما به نکات زیر دقت کنید:

میزان قدرت

معمولا میزان قدرت این دستگاه را با اسب بخار یا همان HP تعیین می‌کنند. البته این روزها به منظور بازاریابی و ترفندهای فروش در رده بندی اسب بخار بسیار اغراق می‌کنند تا تعداد کمپرسورهای بیشتری را به فروش برسانند. در حقیقت کمپرسورهای صنعتی از این جهت کاملا دقیق ارزیابی می‌شوند.

خرید کمپرسور باد پنوماتیک

فشار هوا

معمولا بیشتر ابزارهای هوایی برای عملکرد درست به PSI 90 احتیاج دارند اما به منظور حفظ این مقدار در کمپرسورهای بادی لازم است دستگاهی با فشار هوای بالاتر خریداری شود.

حجم هوا

این دستگاه‌ها برای شروع عملکرد خود به حجم معینی از هوا احتیاج دارند. در واقع میزان حجم هوایی که یک کمپرسور می‌تواند تولید کند با CFM رتبه بندی می‌شود. لازم است که میزان cfm کمپرسورهای بادی پنوماتیک را بدانید زیرا برای تعیین نوع ابزارهایی که کمپرسور به راه اندازی آن‌ها کمک می‌کند، لازم است.    

 منبع تغذیه

گفتنی است که کمپرسورهای بادی با گاز و یا با برق کار می‌کنند. اگر می‌خواهید از کمپرسور بادی به عنوان یک وسیله در خانه خود استفاده کنید؛ کمپرسورهای بادی که با نیروی الکتریکی کار می‌کنند، گزینه مناسبی خواهند بود لذا به مکانی برای تهویه احتیاج ندارند.

خرید کمپرسور باد پنوماتیک

اندازه مخزن

نکته‌ای که در هنگام خرید نباید به آن بی توجهی کرد اندازه مخزن کمپرسور باد پنوماتیک است. وظیفه مخزن کمپرسور بادی ذخیره هوا است و هوا تولید نمی‌کند. زمانی که مخزن بزگ‌تر باشد، حمل و نقل آن در حین کار سخت‌تر خواهد بود؛ بهتر است حجم مخزن بین 10 تا 30 لیتر باشد.

راهنمای خرید کمپرسور پنوماتیک

کمپرسور پنوماتیک کاربردهای متعددی دارد به همین دلیل اهمیت آن از بر هیچ کسی پوشیده نیست. در کل دنیا برندها و شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید این محصول فعالیت دارند و هر کدام از آن‌ها برای ارائه خدمات به مردم، محصولات متنوعی را طراحی می‌کنند. این تنوع کمپرسورها باعث شده که خریداران به شک و تردید بیافتند و انتخاب یک کمپرسور مناسب برای آن‌ها به چالشی بزرگ تبدیل شود.

راهنمای خرید کمپرسور پنوماتیک

برای خرید کمپرسور باد پنوماتیک می‌بایست اطلاعاتی کلی در خصوص بخش فنی این دستگاه داشته باشید. فاکتورهایی همچون میزان قدرت، فشار هوا، حجم هوا، انداره مخزن، منبع تغذیه، به طور کلی می‌توان گفت که سیستم باد پنوماتیک در بسیاری از صنایع از جمله نیروگاه‌های انتقال برق، صنایع پتروشیمی نفت و گاز، کابین زیر دریایی و هواپیما، نیروگاه‌های انتقال برق، موتور خودرو، موتور جت، لوازم تعمیرگاهی، ابزارهای پنوماتیکی، تجهیزات حرارتی و برودتی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین گارانتی را در هنگام خرید این سیستم باید مورد توجه قرار داده و از خرید محصولات بدون گارانتی خودداری کنید. جهت سفارش کمپرسور باد با شماره‌های درج شده در سایت تماس گرفته و سفارش خود را ثبت کنید.

اما در میان همیشه فاکتورهای قابل توجهی وجود دارد که افراد با توجه به آن‌ها بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید هر کمپرسور باد پنوماتیک به موارد زیر دقت کنید:

  •  میزان قدرتی که کمپرسور دارد.
  •  به حجم و اندازه مخزن دستگاه توجه کنید.
  • میزان فشار هوای کمپرسور را چک کنید.
  • به ابعاد، وزن و قابلیت حمل دستگاه توجه کنید.
  • میزان حجم هوایی که توسط کمپرسور تولید می‌شود.
  • حتما نوع موتور و منبع تغذیه کمپرسور را مورد بررسی قرار دهید.
  • نوع شغل و یا صنعت مورد نیاز را در نظر بگیرید.
  • برند و شرکت سازنده، قیمت دستگاه و…

بهتر است تمام موارد ذکر شده را به خوبی بررسی کنید تا بهترین کمپرسور را خریداری کنید.

      

بروزرسانی 1402/10/11