تعمیر شیر برقی هیدرولیک

تعمیر شیر برقی هیدرولیک در صورتی‌ که در زمان مناسب و توسط فرد مناسب انجام شود، می‌تواند تا حد زیادی در هزینه‌های جانبی صرفه‌جویی کند چرا که این‌گونه نیاز به تعویض یا خرید شیر برقی جدید از بین می‌رود؛ توصیه می‌شود در صورت هرگونه مشکل در شیر برقی هیدرولیک حتی اگر به شکل جزئی و کوچک باشد، سریعاً اقدام به تعمیر و حل این مشکل کنید. قطعات و تجهیزات داخلی شیر برقی بسیار حساس بوده و لازم است تعمیرات آن با دقت بالا و ریزبینی و توسط فرد ماهری صورت گیرد تا در زمان باز و بسته نمودن شیر، به قطعات آسیبی نرسد.

اهمیت تعمیر شیر برقی هیدرولیک

همان‌طور که اشاره شد تعمیر شیر برقی هیدرولیک امری تخصصی بوده و باید توسط نیروی متخصص و دارای مهارت صورت گیرد. در صورتی‌ که شما مهارت و دانش کافی در مورد تعمیرات این نوع شیرها ندارید، اقدام به تعمیر شیر یک ریسک بوده و ممکن است باعث مشکل یا آسیب برای شیر شود. احتمالاً با این تفاسیر اهمیت تعمیر شیر برقی هیدرولیک را درک کرده باشید اما هنوزم تمام نشده است! در ادامه به بیان دو مزیت اساسی تعمیر صحیح و به‌ موقع این نوع شیرها می‌پردازیم:

جلوگیری از خسارت بیشتر

تعمیر به‌موقع شیر برقی هیدرولیک سبب می‌شود تا مشکل گسترش نیابد و جلوی به بار آمدن خسارات بیشتر گرفته شود.

جلوگیری از مختل شدن عملکرد شیر

جالب است بدانید یک خرابی شیر برقی می‌تواند در زمان کوتاهی تبدیل به معضلی بزرگ شود. دلیل این امر تأثیر عملکرد معیوب یک قطعه بر دیگر قطعه‌های شیر است که امکان دارد قطعات دیگر را نیز دچار خرابی کند و به‌ طور کلی عملکرد شیر را مختل نماید از این‌رو تعمیر شیر هیدرولیک بسیار مهم بوده و مانع بروز چنین معضلاتی خواهد شد.

تعمیر شیر برقی هیدرولیک

نکات مهم در تعمیر شیر برقی هیدرولیک

در نظرگیری بعضی نکات در زمان تعمیر شیر برقی هیدرولیک این امکان را ایجاد می‌کند که بهترین روش تعمیر را انتخاب کنید. از این‌رو جهت تعمیر این نوع شیر پیشنهاد می‌شود در ادامه مطالب با ما همراه باشید و به نکات زیر نگاهی ویژه داشته باشید.

استفاده نیروی متخصص

اول‌ از همه توجه به مهارت و دانش فرد است؛ به‌ هیچ‌وجه به افرادی که دارای تخصص لازم نیستند اعتماد نکنید. عدم توجه به تخصص و مهارت فرد نه‌ تنها به حل مشکل منجر نمی‌شود بلکه ممکن است باعث تشدید مشکل شود و دردسرهای زیادی به بار آورد.

توجه به‌ سرعت عمل

یکی از نکات پراهمیت در تعمیر این نوع شیرهای برقی سرعت‌بالا انجام فرآیند تعمیر است.‌ سرعت‌ پایین در تعمیر شیر منجر به ایجاد وقفه در فعالیت‌های وابسته به شیر شده و خود معضلی جدید می‌سازد.

ضمانت تعمیر

مراکز معتبر انجام این نوع تعمیرات، تعمیرات خود را ضمانت می‌کنند. قطعاً مراجعه به چنین مراکزی در اولویت اول قرار دارد چراکه خیال شما را بابت فرآیند صحیح تعمیر راحت ‌می‌کند و به شما این اطمینان را می‌دهد که شیر برقی هیدرولیک شما به‌ درستی و در زمان مناسب تعمیر می‌شود. در هنگام تعمیر لازم به ذکر است که نگهداری مناسب و صحیح از شیر و پیشگیری از خرابی آن نیز بسیار مهم است چرا که در بسیاری از موارد علت معیوب شدن شیر نگهداری غلط و غیراصولی آن است. بنابراین می‌توانید با تحقیق و پرس‌وجو در مورد چگونگی نگهداری صحیح از شیر برقی هیدرولیک، از خرابی‌های آن بکاهید.

یکی از نکات مهم برای روغن‌کاری این است که به‌ هیچ‌ عنوان نباید از گریس، روغن هیدرولیک و دیگر روغن‌ها با سطحی قابل توجه از ویسکوزیته استفاده کرد، چون تناسبی با آلیاژ سیم بکسل ندارد و باعث کوتاهی عمر سیم بکسل می‌گردد.

نقش عیب‌یابی در تعمیر شیر برقی هیدرولیک

در بخش‌های قبل به‌ صورت پراکنده در مورد عیب‌یابی شیر برقی و نقش آن در فرآیند تعمیر شیر صحبت کردیم. در ادامه به شرح و بررسی کامل‌تر این موضوع می‌پردازیم.
قبل از تعمیر هر وسیله‌ای لازم است عیب و ایراد آن پیدا شود تا بتوان در جهت رفع آن عیب اقدام نمود. عیب‌یابی درست و به‌ موقع به فرآیند تعمیر سرعت داده و بسیار مؤثر خواهد بود. جهت عیب‌یابی قطعات مختلف شیر برقی ازجمله بویین‌ها، فنرها، مهره‌ها، بدنه اصلی، اسپول و سلونوئید مراحل زیر توصیه می‌گردد.

1. مرحله اول اقدام به بررسی صافی موجود داخل درب مخزن شیر است.

2. کنترل و بررسی پمپ و فشارشکن به شکل هم‌زمان مرحله دوم است.

3. پمپ را به‌ تنهایی موردبررسی قرار دهید.

4. فشارشکن‌ را به‌تنهایی مورد بررسی قرار دهید.

5. سیلندر را کنترل کنید.

6. و مرحله آخر کنترل شیر راه دهنده است.

حتماً توجه بفرمایید که لازم است مراحل گفته‌ شده دقیقاً به همین ترتیب انجام شوند چراکه در غیر این صورت‌ نتیجه مطلوبی حاصل نمی‌شود. همچنین در اغلب موارد عیب شیر برقی هیدرولیک در همان مراحل ابتدایی مشخص‌ شده و نیازی به ادامه مراحل نیست؛ البته دقت بالا در هر مرحله جهت تشخیص صحیح، امری بسیار مهم خواهد بود.

شیر برقی هیدرولیک
سخن نهایی

تعمیر شیر برقی هیدرولیک در صورتی که در زمان مناسب و توسط فرد متخصص انجام شود می تواند مانع بسیاری از خسارات شود. همچنین باید توجه داشت که از هیچ گونه نقص کوچکی در شیر برقی هیدرولیک نباید چشم پوشی کرد و فورا باید در جهت رفع آن اقدام کرد. سرعت عمل، تخصص و ضمانت تعمیر سه نکته اصلی است که در هنگام تعمیر شیر برقی هیدرولیک باید در فرد متخصص مورد توجه قرار دهید.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در جی اس اف هیدرولیک تماس بگیرید واطلاعات لازم را کسب کنید.

📝امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید .📝

بروزرزسانی 14.09.00

دیدگاهتان را بنویسید