نصب شیر برقی پنوماتیک

برای نصب شیر برقی پنوماتیک باید حتما دفترچه‌ی راهنمای آن را به دقت مطالعه کنید و تمام مواردی که در آن عنوان شده است را یاد بگیرید. برای نصب بهتر شیرهای برقی پنوماتیک، حتما به نوع و برند آن توجه نمایید. هر چقدر که شیر برقی با کیفیت‌تر باشد، عملکرد آن نیز بهتر خواهد بود. برای نصب شیر برقی پنوماتیک، باید لوله‌ای که قرار است شیر را به آن وصل کنید، کاملا شستشو دهید و داخل آن را تمیز نمایید، به صورتی که هر گونه پودر فلزی از آن پاک شود. همچنین باید بدنه شیر پنوماتیک به صورت افقی باشد و سیم پیچ شیر کاملا به سمت بالا قرار بگیرد. خطوط لوله باید به صورت افقی باشد و روی زمین متصل شود. زمانی که فضا کم باشد و یا به دلایل دیگر مجبور شوید که لوله را به صورت عمودی نصب کنید، قبل از سفارش دادن آن حتما این مورد را عنوان کنید.

حتما شیر توقف دستی را قبل و بعد از شیر پنوماتیک نصب کنید. در این مرحله باید بای پس تولید شود تا بعضی از عوامل مثل نگهداری و تعمیر شیر برقی در هنگام خرابی به آسانی انجام شود. هنگام نصب شیر برقی پنوماتیک به جهت نصب حتما دقت کنید، زیرا اگر برعکس نصب شود، مشکلاتی را به وجود می‌آورد. معمولا علامت فلش به سمت راست است، جایی روی بدنه دریچه که جهت جریان متوسط را مشخص می‌کند. بسیاری از مشخصات شیر روی بدنه آن درج شده است که باعث می‌شود اطلاعات بیشتری به دست آورید. این اطلاعات شامل سایز درخواستی، دمای مناسب برای عملکرد شیر، نوع آب بندی، نوع سیال و… خواهد بود.

نکات نصب شیر پنوماتیک

برای نصب شیر پنوماتیک برقی بایستی که دفترچه راهنمای آن را با دقت و به خوبی بخوانید و تمام نکات ذکر شده را رعایت کنید. برای این که این شیر به بهترین صورت نصب شود لازم است که به نوع و برند آن توجه کنید. برای این که عملکرد مناسبی از این شیرها ببنید بایستی که بهترین نوع را انتخاب کنید. برای این که شیر با نوع فعالیت سازگاری داشته باشد بایستی که از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که شیر برقی پنوماتیک مشکل داشته باشد و یا خراب باشد قطعا در هنگام نصب آن بسیاری از قطعات دچار مشکل خواهند شد. در این صورت با توجه به استفاده از جریان برق در این سیستم، احتمال آتش سوزی هم دیده می‌شود. پس علاوه بر شناخت شیر از سلامت آن اطمینان حاصل کنید گفتنی است که مشخصات شیر روی بدنه درج شده است و با خواندن کاتالوگ اطلاعات بیشتری به دست می‌آورید.

آموزش نصب شیر برقی پنوماتیک

راهنمایی‌ لازم جهت نصب شیر برقی

شیر پنوماتیک در چه مکان‌هایی نصب می‌شوند؟

زمانی که از این شیرها استفاده شود گرمای زیادی تولید می‌کنند و حتی داغ می‌کند. برای کاهش دما و خنک کردن شیر پنوماتیک لازم است در اطراف شیر فضای خالی وجود داشته باشد. در این فضای خالی بایستی تهویه مناسبی هم وجود داشته باشد. برای سیال مورد نظر جهت درست با فلش روی بدنه مشخص شده است. بسیاری از شیرها برای عبور دادن مواد سیالی که دارای جهتی یک طرفه هستند و این خیلی مهم است که قبل از نصب آن جهت ورودی و خروجی را تعیین کنید. لوله‌های دو طرفه پنوماتیک بایستی محکم بسته شوند و برای این که به آن فشار غیر ضروری وارد نشود بایستی از آچارهای مناسبی استفاده کنید. نصب این شیرها کار پیچیده‌ای نیست اما بهتر است به متخصص سپرده شود زیرا تمام احتمالات را در طولانی مدت درنظر می‌گیرند.

روش نصب بوبین شیر برقی آب

بر روی شفت سلونوئید شیر برقی پنوماتیک بوبین را سوار کرده و هیچ‌گاه بوبین را زمانی که بر روی شیر برقی نصب نگردیده است، به منبع تغذیه برق متصل ننمایید؛ چون ممکن است بوبین بسوزد و برای اینکه مطمئن گردید که بوبین را به شکل صحیح نصب ‌کرده‌اید لازم است به دفترچه‌ی راهنمای شیر برقی مراجعه کنید.

مهره قفل کن بوبین را کاملاً محکم کرده تا در زمان فعالیت، بوبین دچار چرخش و لرزش نگردد. اما توصیه می‌گردد که مهره را بیش ‌از حد محکم نبندید زیرا ممکن است بوبین آسیب ببیند. اغلب گشتاور مورد نیاز جهت بستن مهره بوبین 5 نیوتن متر می‌باشد

روش نصب بوبین شیر برقی

نصب شیر برقی آبی

برق را زمانی متصل کنید که از نصب درست شیر و بوبین مطمئن شده باشید. لازم است به این نکته توجه کنید که احتمال دارد بر روی سیستم فشار ایجاد شده باشد؛ همچنین مدنظر داشته باشید که در طول زمان استفاده بوبین شیر برقی داغ می‌گردد. اگر شیر برقی پس از نصب شیر به شکل صحیح کار نکرد، در بیشتر مواقع این عیوب قابل‌ حل می‌باشند. از دلایلی که می‌توان برای این عیب‌ها عنوان کرد این است که:

بهترین روش نصب شیر برقی پنوماتیک

مشخصات سیستم لوله‌کشی برای شیر برقی آبیاری

در ضمن اگر از تمیزی سیستم مطمئن نیستید، توصیه می‌گردد یک فیلتر قبل از ورودی شیر با توجه به نوع سیال عبوری قرار داده شود. کاربردی‌ترین سایزهای شیر برقی، سایزهای 8/1 الی 2 اینچ است که لازم است برحسب سایز پورت شیر برقی لوله متناسب با آن را انتخاب کرده و نصب نمایید.

روش تعبیه‌ سوکت بوبین شیر برقی کشاورزی
سخن نهایی

نصب شیر برقی پنوماتیک باتوجه به ساختار پیچیده ای که این شیر برقی دارد نیازمند تخصص است و هر فردی نمی تواند از پس آن بربیاد همچنین لازم است قبل از نصب شیر برقی با توجه به برند و نوع شیر برقی از مناسب بودن شیر برقی با توجه به نیازتان اطمینان حاصل کنید. جی اس اف هیدرولیک با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

بروزرسانی 1401/10/18

دیدگاهتان را بنویسید