علت داغ شدن بویین شیر برقی

علت داغ شدن بوبین شیر برقی : شما می‌توانید با استفاده از شیر برقی، ورود و خروج سیالات را به دستگاه خود کنترل کرده و فشار آن را نیز تعیین نمایید. شیرهای برقی از دو قسمت اصلی تشکیل شده‌اند که این دو قسمت عبارت‌اند از بوبین و ساختمان اصلی. نکته قابل بحث امروز ما، بوبین شیر برقی بوده و قصد داریم تا با بررسی ویژگی‌های مختلف بوبین، ایرادات آن را مشخص کرده و آن را به بهترین و ساده‌ترین شکل ممکن، عیب‌یابی نماییم. برای آن که دلایل مختلف داغ شدن بوبین شیر برقی را با کمک یکدیگر مطالعه کنیم، ابتدا باید اطلاعاتی کلی درباره بوبین به دست آورده و کارکرد کلی آن را یاد بگیریم. بوبین یکی از اصلی‌ترین قطعات شیر برقی بوده که می‌تواند انرژی الکترومغناطیسی را به انرژی مکانیکی تبدیل کرده و به کمک آن، سبب قطع و وصل شدن جریان ورودی شود.

بوبین شیر برقی که به آن کویل نیز می‌گویند؛ از یک هسته مرکزی تشکیل شده که سیم پیچ‌های متعددی در اطراف آن وجود دارد. زمانی که انرژی به شیر برقی و در نهایت به بوبین می‌رسد، بوبین تبدیل به یک قطعه آهنربایی شده و می‌تواند با بالا و پایین رفتن، جریان و میزان عبور سیال را تعیین نماید. یکی از مشکلاتی که ممکن است درباره بوبین‌های شیر برقی پیش آید، در زمینه داغ کردن آن خواهد بود. در بسیاری از موارد این شیرهای برقی به راحتی داغ کرده و می‌توانند عملکرد کلی یک سیستم را با اختلالات زیادی مواجه کنند. اگر به دنبال علت داغ شدن بوبین شیر برقی هستید، بهتر است تا این مقاله را با دقت مطالعه کرده و به کمک آن، روش صحیح تعمیر شیر برقی خود را فرا بگیرید.

جهت مشاوره و ارتباط با ما:

بویین شیر برقی

موارد عیب‌یابی از داغ شدن بویین شیر برقی

دلایل متعدد و زیادی می‌توانند منجر به خرابی بوبین شده و شیر برقی را از کار بیاندازند؛ اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که صرفا داغ شدن بوبین نمی‌تواند به معنی خراب شدن شیر برقی بوده باشد و ممکن است مشکلات ریزی منجر به بروز چنین مشکلی شوند. اگر بوبین شیر برقی شما به راحتی داغ می‌شود، بهتر است تا هر چه سریع‌تر به دنبال راه حلی برای تعمیر آن باشید، زیرا داغ شدن بوبین امری خطرناک محسوب شده و در صورت رسیدگی نکردن، می‌تواند منجر به نابودی کابل شیر برقی شما شود. در ادامه به بررسی برخی از مشکلات و دلایلی می‌پردازیم که می‌توانند شیر برقی را دچار مشکل کرده و سبب داغ شدن آن شوند.

انتخاب شیر برقی نامناسب

یکی از اصلی‌ترین و رایج‌ترین دلایلی که می‌تواند منجر به خرابی شیر برقی شود، انتخاب شیر برقی نامناسب خواهد بود. اگر به دنبال علت داغ شدن بوبین شیر برقی خود هستید، بهتر است تا ابتدا بررسی کنید و ببینید که آیا شیر برقی انتخاب شده برای سیستم، شیری مناسب است یا خیر. شما باید بر اساس نوع خطوط لوله خود و دیگر لوازمی که در یک سیستم از آن‌ها استفاده کرده‌اید، بهترین شیر ممکن را انتخاب کرده و آن را در سیستم خود به کار ببندید.

اعمال فشار بسیار زیاد بر روی شیر برقی

شیرهای برقی نیز درست به مانند دیگر قطعات و تجهیزات، نمی‌توانند بیش از حد تعیین شده، فشار را تحمل کرده و در شرایط سخت به کار خود ادامه دهند. بسیاری از افراد شیرهای برقی ضعیفی را در یک سیستم پیچیده نصب می‌کنند که این مسئله سبب از بین رفتن شیر برقی و در کمترین حالت، سبب داغ شدن بوبین آن می‌شود.
شما می‌توانید با نصب شیر برقی در نقطه‌ای مناسب از لوله، از فشار آن کاسته و سیستمی سالم را برای خود به همراه داشته باشید.

تمیز نبودن قطعات داخلی

در بسیاری از موارد این گرد و خاک و آلاینده‌های داخلی است که سبب از دست رفتن بوبین شیر برقی شده و منجر به از کار افتادن آن می‌شود. اغلب استفاده کنندگان از بوبین، بدون رعایت این نکته و بدون در نظر گرفتن تمیزی شیر برقی، اقدام به استفاده طولانی مدت از آن می‌کنند و این مسئله، در نهایت منجر به خرابی شیر برقی و داغ کردن بوبین می‌شود. ناخالصی‌های موجود در یک سیال، رفته رفته می‌تواند سبب رسوب شده و حتی در بسیاری از موارد، در لوله‌ها خوردگی ایجاد کند.

🔷 جهت خرید از فروشگاه جی اس اف و اطلاع از قیمت محصولات شیر برقی هیدرولیک 🔷  

داغ شدن بویین شیر برقی

سخن نهایی

دانستن نکات ریز و درشت درباره بوبین‌ها و علت داغ شدن بوبین شیر برقی، برای هر کسی که از اتصالات پنوماتیک استفاده می‌کند، امری به شدت واجب و مهم تلقی می‌شود. افراد مختلف و کارکنان، می‌توانند با افزایش دانش خود نسبت به شیرهای برقی و قطعات مختلف آن، جلوی بروز بسیاری از خرابی‌ها را گرفته و از شیر برقی خود به بهترین شکل ممکن، محافظت نمایند. اگر شما هم با مشکل داغ شدن بوبین شیر برقی مواجه هستید و دلیل آن را نمی‌دانید؛ بهتر است تا با خواندن نکات گفته شده در این مقاله و بررسی ایرادات و نکات مهم آن، بوبین خود را به آسان‌ترین شکل ممکن تعمیر کرده و از استفاده آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید