تعمیر شیر برقی پنوماتیک

تعمیر شیر برقی پنوماتیک شامل عیب‌یابی شیر برقی پنوماتیک و تعمیر و تعویض اجزای مختلف این قطعه است. شیر پنوماتیک انواع مختلفی دارد و برای تعمیر آن باید ابتدا عیبیابی انجام شود. برای تعمیر شیر برقی پنوماتیک ابتدا بایستی عیب‌یابی انجام شود تا متوجه شویم عیب کار از کجاست سپس به تعمیر آن بپردازیم. در ابتدا از پشت شیر ورودی آب را قطع می‌کنیم چرا که قطع و بسته نبودن ورودی آب می‌تواند سبب خطرات بزرگ و جبران ناپذیری شود. سپس نقطه فشار آب را توسط آچار باز می‌کنیم و تمامی اتصالات را از بدنه جدا می‌کنیم. در این قسمت بخش مربوط به کنترل کردن هوا را خاموش می‌کنیم و سپس از بدنه جدا می‌نماییم. تمامی بخش‌های مربوط به فلکه جدا شده، سپس به تمیز کردن آن‌ها می‌پردازیم و برای تمیز کردن قطعات از الکل استفاده میکنیم.

تمامی قسمت‌های فلکه را چک میکنیم و اگر دچار شکستگی و یا آسیب شده باشند بایستی آن را تعویض کنیم. در این قسمت اورینگ را در بدنه فلکه نصب می‌کنیم. در این قسمت ساقه شیر در داخل بدنه شیر قرار می‌گیرد و سپس ساقه سوپاپ از پایین با استفاده از یک میخ خارج می‌شود و در نهایت قسمت آبی از فعال کننده جدا خواهد شد. یک حلقه فولادی با لبه‌ای تیز به سمت مهروموم فشار بالا قرار می‌دهیم و قسمت مهروموم شیر توسط حلقه به سمت حلقه پشتیبان لغزیده می‌شود. در اینجا قسمت فعال کننده شیر در بالای فلکه به صورت محکم بسته می‌شود. بخش کنترل هوا را به قسمت فعال وصل می‌کنیم و کنترل هوا را روشن می‌کنیم.

7 مزحله طلایی تعمیر شیر برقی پنوماتیک

7 مرحله طلایی تعمیر شیر برقی پنوماتیک

شیوه‌های تعمیر شیر برقی پنوماتیک اساساً می‌تواند برای افراد سخت یا گیج‌کننده باشد. در ادامه به شیوه‌های تعمیر شیر برقی پنوماتیک در 12 مرحله نیز اشاره خواهد شد.

اجزا شیر برقی پنوماتیک

با یک عیب یابی درست عمر شیر برقی پنوماتیک خود را دو برابر کنید! عیب یابی شیر برقی پنوماتیک

مراحل تکمیلی تعمیر شیر برقی پنوماتیک

تعمیر شیر برقی پنوماتیک
سخن نهایی

یکی از مهم‌ترین و در عین ‌حال پرمصرف‌ترین قطعه‌های موجود در سیستم پنوماتیک، شیر برقی پنوماتیک است. تعمیر شیر برقی پنوماتیک به‌ صورت کلی یکی از کارهای بسیار مهم و ضروری است. افرادی که با انواع شیر برقی پنوماتیک شر و کار دارند باید روش تعمیر آن را بدانند شیرهای برقی پنوماتیک غالبا به دلیل کاربرد گسترده ای که دارند در مدت‌ زمان کوتاه یا بلند و همچنین عدم به ‌کارگیری واحدهای مراقبت پنوماتیک در این نوع شیرهای برقی دچار آسیب و خرابی‌های گوناگون خواهند شد. جی اس اف هیدرولیک با آغوشی باز پذیرای نظرات و سؤالات شماست؛ برای ما کامنت بگذارید یا با شماره‌های درج شده در وبسایت با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

در قالب چک لیست‌های دوره ای، بازخورد سیستم، ورودی ها، تمیزی روغن، کنترل دما و فشار روغن و کنترل جریان روغن باید بررسی شود.

آسیب بر اساس نوع استفاده است، اما در درجه اول آسیب به اسپول، فیلترها و آب بند است.

هزینه تعمیرات به بسیاری از عناصر مانند نوع شیر، میزان آسیب دیدگی و حساسیت شیر ​​مربوط می‌شود.

به طور کلی هزینه تعمیرات شامل ۱۰ درصد هزینه تعویض قطعات می‌شود.

بروزرسانی 1401/10/15

دیدگاهتان را بنویسید