انتخاب شیلنگ پنوماتیمک: احتمالا تا به امروز نام پنوماتیک را در صنایع مختلف شنیده باشید اما دانستن تعریف دقیق آن اتفاقی نادر است. عموما به تمامی سیستم‌های انتقال هوا، گازها و یا حرکت باد پنوماتیک گفته می‌شود. شیلنگ پنتوماتیک به شیلنگ‌هایی گفته می‌شود که توان انتقال گاز را با سرعت بیشتر از جو خواهند داشت. از این شیلنگ‌ها در موارد مختلفی استفاده شده و کارایی‌های زیادی دارند؛ آچارهای هوا، سیستم‌های هیدرولیک، مته‌های بادی و غیره چند نمونه از استفاده‌های مختلف از شیلنگ پنوماتیک به شمار می‎‌روند. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به بررسی خصوصیات مختلف شیلنگ پنوماتیک پرداخته و انواع اتصالات آن را بررسی کنیم. پس از آن باید انواع مختلف شیلنگ‌های پنوماتیک را بررسی و تحلیل کرده و نظرات خود را برای خرید بهترین شیلنگ ممکن، استفاده نماییم.

خصوصیات شیلنگ پنوماتیک

خصوصیات شیلنگ پنوماتیک

شیلنگ‌های پنوماتیک باید از برخی ویژگی‌های مخصوصی برخوردار باشند تا بتوان از آن‌ها بدون هیچگونه هیچگونه نگرانی استفاده کرد. شیلنگ‌های پنوماتیک‌ها معمولا در برابر تغییرات دمایی، برخی آسیب‌های شیمیایی، اکسیداسیون و تغییرات شرایط محیطی مقاوم بوده و می‌توانند به بهترین شکل ممکن، پایداری خود را حفظ نمایند. شیلنگ‌های پنوماتیک به شیوه‌ای ساخته می‌شوند که در برابر آسیب‌های محیطی به آسانی دچار شکنندگی یا پارگی نشوند خاصیت اصلی این شیلنگ‌ها از لحاظ ظاهری، انعطاف‌پذیری آن‌ها خواهد بود. بهتر است که این نکته را نیز در نظر داشته باشید که شیلنگ‌های پنوماتیک در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کیفیت و کارایی آن‌ها، وابسته به نوع و برندی است که شیلنگ خود را از آن تهیه می‌کنید.

انواع اتصالات پنوماتیک

روش‌های مختلفی برای اتصالات پنوماتیک وجود دارد که با استفاده از آن‌ها، می‌توانیم شیلنگ‌های پنوماتیک را به منبع گاز متصل کرده و از فشار آن استفاده کنیم. اتصالات فلزی، اتصالات برنجی، اتصالات پلاستیکی و در نهایت اتصالات کوپلینگ از انواع روش‌های مختلف برای انجام این مهم هستند. انتخاب روش اتصال مناسب، تاثیری مستقیم را در کیفیت سیستم پنوماتیک شما خواهد داشت، از آنجا که شلنگ پنوماتیک ممکن است به وسیله آسیب‌های محیطی ضربه دیده و خراب شود، باید نوع شیلنگ و روش اتصال خود را مطابق با محیطی که قرار است در آن از شیلنگ استفاده کنید، در نظر بگیرید. به عنوان مثال محیط‌های مرطوب نمی‌توانند محل خوبی برای استفاده از اتصالات فلزی باشند و استفاده از اتصالات پلاستیکی در محیط‌هایی که دمای بالایی دارند، توصیه نمی‌شود.

انواع شیلنگ پنوماتیک
انتخاب شیلنگ و اتصالات در سیستم‌های پنوماتیک

انواع شیلنگ پنوماتیک

تقسیم‌بندی‌هایی که درباره شیلنگ پنوماتیک انجام می‌شود، معمولا بر اساس ماده استفاده شده در ساخت آن خواهد بود. ماده اصلی سازنده شیلنگ پنوماتیک، می‌تواند میزان مقاومت آن را تعیین کرده و در مراحل بعد، به ما در انتخاب صحیح قطعات این سیستم، کمک کند. شیلنگ‌های پنوماتیک از نظر ماده سازنده به چند دسته تقسیم می‌شوند: شلنگ‌های نایلونی یا پلی آمید که ساختاری خشک و مقاوم دارند، شیلنگ‌های پلی اتیلن که از آن‌ها در فشارهای کمتر استفاده می‌شود و در نهایت، شیلنگ‌های پلی اورتان که بسیار محکم و انعطاف‌پذیر بوده و در برابر بسیاری از آسیب‌ها، مقاومت می‌کند.

از شلنگ پنوماتیک کجا استفاده می‌شود؟

انتخاب شیلنگ پنوماتیک مناسب از آن جهت اهمیت دارد که گونه‌های مختلف این وسیله در بازار، می‌توانند باعث سردرگم شدن مشتریان شده و آن‌ها را به سمتی اشتباهی سوق دهند. دلیل اصلی این تنوع مدل، تقاضاهای فراوان و متفاوتی است که در بازار برای این کالا وجود دارد. عموما از شیلنگ‌های پنوماتیک در شرکت‌های تاسیساتی مختلف، فروشگاه‌های خدماتی خودرو، کارگاه‌های تولیدی و چوب‌بری و غیره استفاده می‌شود. سایز و نوع شیلنگی که انتخاب می‌کنید، بر اساس محیط و همچنین استفاده شما است که انتخاب خواهد شد. شما می‌توانید نیاز خود را نسبت به سیستم‌های پنوماتیک مشخص کرده و ببینید تا چه اندازه به فشار هوا نیازمند هستید و پس از آن، اقدام به خرید و تهیه شیلنگ پنوماتیک نمایید.

انتخاب شیلنگ و اتصالات در سیستم‌های پنوماتیک

شما می‌توانید با بررسی نکات مختلف اجرای سیستم پنوماتیک و معایب و مزایای آن‌ها، اقدام به انتخاب شیلنگ پنوماتیک نمایید. هنگام انتخاب شیلنگ و همچنین تشخیص بهترین نوع اتصال برای آن، باید به ویژگی‌های محیطی و همچنین ویژگی‌های گاز مورد نظر خود، کمال توجه را داشته باشید. گرفتگی، خم‌شدگی، ترک خوردن و شکستن شیلنگ، استفاده از فشار بیش از حد و برخی از نکات این چنینی، می‌توانن باعث بروز آسیب در سیستم پنوماتیک باشند. در نتیجه بهتر است تا بر اساس فشار و آسیب‌های محیطی احتمالی، بهترین نوع شیلنگ را برای خود انتخاب کنید.

بررسی نکات مهم

هنگام خرید و استفاده از شیلنگ پنوماتیک به چه مواردی باید دقت کرد؟ انتخاب شیلنگ پنوماتیک تحت تاثیر چه اتفاقات و نکته‌هایی خواهد بود؟ در ادامه به بررسی برخی نکات خواهیم پرداخت تا ببینیم چگونه می‌توان انتخاب و استفاده‌ای مطمئن از شیلنگ‌های پنوماتیک داشت. اندازه شیلنگ شما باید بر اساس میزان جریانی تعیین گردد که می‌خواهید آن را از لوله عبور دهید. توجه داشته باشید که نمی‌توان از شیلنگ‌هایی با سایز بزرگ، هوا را به میزان کم انتقال داد و این حرکت بر روی فشار آن، تاثیری منفی دارد. هنگام خرید شیلنگ و کلیه سیستم‌های پنوماتیک، باید به حداکثر ظرفیت فشار اعلام شده در این وسایل، دقت کنید. استفاده از سیستم و اتصالات پنوماتیک در فشاری که خارج از محدوده تعیین شده باشد، برای دستگاه و افرادی که در اطراف آن مشغول به کار هستند، خطرناک بوده و ممکن است باعث بروز برخی مشکلات مالی و جانی باشد.

سخن نهایی

شناخت دقیق سیستم پنوماتیک و انتخاب شیلنگ پنوماتیک مناسب، پایان راه نیست. ما باید برای یافتن بهترین سیستم، از بهترین فروشگاه‌ها لوازم خود را خریداری کرده و با بهترین متخصصان در این زمینه مشورت نماییم. یکی از معتبرترین مراکز و فروشگاه‌ها در زمینه ابزارآلات و لوازم کمکی تاسیساتی، جی اس اف هیدرولیک نام دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این فروشگاه، انواع مختلف شیلنگ پنوماتیک را با یکدیگر مقایسه کرده و اتصالات پنوماتیک مد نظر خود را در این سایت جستجو کنید. خرید از این سایت علاوه بر مزیت‌های اقتصادی و مالی زیاد، از منظر کیفی نیز می‌تواند به نفع شما باشد. انتخاب بهترین شیلنگ پنوماتیک ممکن با بهترین کیفیت، امری دشوار است که این سایت آن را برای شما تبدیل به اتفاقی آسان خواهد کرد. با انتخاب جی اس اف هیدرولیک به عنوان درگاه خرید، خیال خود را از بابت امنیت لوازم تاسیساتی خود، راحت کنید.

تاریخ انتشار 1401/11/19

دیدگاهتان را بنویسید